چهار تیپ بنیادین مشتری
به طور کلی روش ها و مدل های متفاوتی جهت روانشناسی شناخت مخاطب وجود دارد. در واقع مخاطب شناسی، سخت ترین و پیچیده ترین قسمت در کسب و کار است زیرا با غیرقابل پیش بینی ترین و پویا ترین «سیستم» در جهان یعنی انسان و جامعه انسانی روبرو هستیم که نیاز به وقت فراوان در استخراج دقیق و درست اطلاعات و بهروزرسانی آن در زمان های متوالی خواهد داشت
دسته بندی روانشاختی مخاطبان آونکس
با توجه به جایگاه انتخابی محصولات آونکس به عنوان یک محصول لوکس، مخاطبان این مجموعه جامعه آماری می باشند که حساسیت کمتری به قیمت دارند و به دنبال محصول ارزان قیمت و فاقد کیفیت نمی باشند و ارزش های دیگری از محصول همانند (کیفیت - تمایز - خدمات پس از فروش - گارانتی) برایشان پراهمیت است.