امضای کلامی برند آونکس یا verbal signature

مانترای برند (Brand mantra)

مانترا , عبارت یا جمله متشکل از سه تا پنج کلمه که ماهیت و جوهره انکار ناپذیر برند را بیان می کند و مصرف ارزشهای کلیدی یا جایگاه برند است. در واقع باید بتواند "هست و نیست " برند " آنچه برند هست و آنچه نیست" را به بهترین شیوه بیان کند و هم به عنوان تگ لاین (tag line) و هم به عنوان جوهره برند (Brand Essence) از آن نام برده می شود و به عبارتی ترجمه کلامی ماهیت برند است .

مانترا به همراه نام برند مهمترین بخش هویت کلامی برند را شکل می دهند که به آن " امضای کلامی برند " یا همان " Brand verbal signature" می باشد معمولا اجزای مانترا شامل چهار بخش است :

  • ماهیت برند (Brand Essence)
  • فعالیت اصلی (Core product)
  • مزیت و منافع (Benefit)
  • ارزش های پیشنهادی (Value proposition)

از نظر ماهیتی نیز یک مانترا باید شامل سه مفهوم کلی باشد:

  • جزء کارکردی برند: به نوع ماهیت محصول , خدمت , و نوع تجربه یا مزایایی که برند ارائه می دهد تکیه نماید (Clothing)
  • جزء توصیفی برند: ماهیت فعالیت برند را مشخص می کند (Casual)
  • جزء هیجانی : ارزش و چیزی که انگیزه را بیان نماید (COMFOR TABLE)

مانترای برند آونکس (( Ovenex Brand mantra):

برند آونکس