بررسی روندهای مقایسه کاربران اینترنت در ایران و جهان بیانگر آن است که میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران تقریبا ۴ برابر متوسط جهانی است و حتی این آمار در شبکه هایی همچون اینستاگرام به بالای ۸ برابر می رسد. این اطلاعات نشان می دهد که کسب و کارها در ایران باید فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی را جدی بگیرند و کمپین های تبلیغاتی و حضور خود را در این پلتفرم ها تقویت نمایند.
شرکت آونکس بر اساس تحقیقات خود و با توجه به حضور نسل های آینده در شبکه های اجتماعی سعی داشته در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته و تولید محتوا کند. از جمله این پلتفرم ها می توان به اینستاگرام، فیس بوک، واتس آپ، لینکدین، تلگرام، آپارات، یوتیوب، توییتر و پینترست اشاره کرد. بارگذاری محتوا در هر یک شبکه های اجتماعی بر اساس شناخت مخاطب و ساختار پلتفرم می باشد. برای مثال محتوا های مربوط به حوزه برندینگ و کسب و کار در لینکدین منتشر می شوند که فضایی برای کسب و کار B2B است و محتواهای مربوط به حوزه ویدیو مارکتینگ در یوتیوب و آپارات منتشر می شوند.