وجه تمایز، ویژگی ها و تداعیات منحصر به فرد از برند، متمایز از رقبا و مطلوب و هم راستا با انتظارات مشتریان است. باید قدرتمند، مطلوب و منحصر به فرد باشد. ممکن است بخشی از ویژگی ها یا مزایای برند هم قرار بگیرد. وجه تمایزهایی که مبتنی بر ویژگی ها باشد را در اصطلاح وجه تمایزهای (functional) و وجه تمایزهایی که مبتنی بر تصویر ذهنی و منسوب به تجزیه ذهنی برند باشد را (emotional) عنوان می کنند. معمولا وجه تمایزهای عملکردی از طرف رقبا به راحتی قابل کپی می باشد ولی وجه تمایزهایی که مبتنی بر تجربه مشتری می باشد، قابل کپی نیست
وجه تمایزهای عملکردی و وجه تمایزهای منسوب به تجربه و تصویر ذهنی آونکس
وجه تمایز های عملکردی آونکس
- قابلیت ترمیم پذیری
- قابل شستشو با هر ماده اسیدی
- گارانتی توزیع
- ابعاد 120 سانتی متر
- نحوه خدمات پس از فروش
- مواد اولیه تشکیل دهنده (Natural Mineral Stone)
وجه تمایزهای منسوب به تجربه و تصویر ذهنی آونکس
- رنگ های یونیک و منحصر به فرد و خاص
- جلوه و زیبایی آشپزخانه
- متمایز شدن آشپزخانه
- بدون دردسر و به راحتی تمیز شدن