ایران در شاخص برندهای ملی در سطح جهان جایی ندارد
در نشست اخیر اتاق بازرگانی ایران به موضوع برندینگ و موانع آن پرداخته شد.
به گزارش تجارت نیوز، نخستین نشست هماندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران، صبح ، دوشنبه ۱۶ مهرماه، با حضور صمد حسنزاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران و محمدرضا نعمتزاده، وزیر سابق صمت برگزار شد. در این نشست به یکی از مهمترین حلقههای مفقوده در توسعه صادرات و ارتقای جایگاه ایران در رنکینگ جهانی، یعنی موضوع برندسازی در محصولات، خدمات تجاری و برند ملی ایران پرداخته شد.
حسنزاده عنوان کرد: ایران نیازمند برندسازی است. از سالیان گذشته فعالیتهای ارزشمندی به جهت توسعه تجاری انجام شده است. امروزه مدیران شایستهای در عرصه تولید، سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی وجود دارد و نیاز است که به جهت توسعه کشور با آنها همکاری شود.
حسنزاده بیان کرد: ایران یکدرصد جمعیت جهان را دارد اما زیرساختهای کشور در حد ۱۵ درصد دنیاست و نشاندهنده آن است که کشور امکانات بسیار زیادی دارد.
او افزود: این افراد میتوانند در فرآیند توسعه ایران اثرگذار باشند چرا که در خارج از کشور، موفقیتهای بسیار بزرگی را برای کشور به ارمغان آوردهاند. اما در کشور نارساییهایی در عرصه مدیریت وجود دارد و نیاز است که به جهت رفع آنها و تسهیل راه توسعه ایران، اقداماتی صورت بگیرد.
جوانان و دانشجویان ایران افتخارات بزرگی را در دنیا کسب کردهاند و نشان دادهاند که افتخار آفرین هستند و تواناییهای بالایی جهت ارتباط با دنیا و کسب جوایز جهانی دارند. نیاز است که با کمک این جوانان به جهت توسعه کشور گام برداشته شود. با معرفی برندهای برتر تجاری به دنیا، میتوان گام بزرگی به جهت توسعه کشور برداشت.